mandag 26. september 2011

Kunstig natur

Her om dagen snublet jeg over en liten perle ved en sidevei. Det var noe kunstig av noe naturlig som var kunstferdig gjort i naturen.

Jeg hadde så vidt lagt merke til dette noe i veikanten før, men aldri gått nært nok til å helt være sikker. Var det jeg så naturlig eller kunstig?
Første gang jeg så det, trodde jeg det var natur, og tenkte for meg selv at dette var da to riktig fine eksemplarer av sorten.

Her kommer løsningen på noe kunstig av noe naturlig; to par sopper utskåret av trestubber.

Da jeg endelig kom nært nok, ble jeg bare stående og smile, det var så fint, og jeg ble så glad for at noen laget dette.
Litt hemmelig og meget mysteriøst. Hvem har laget soppene, er det et kunstprosjekt eller rett og slett en offentlig utsmykning? Kanskje det er en variant av "street art" i litt uvanlige omgivelser?

Selvfølgelig tok jeg også bilder fra flere vinkler for å dokumentere at jeg snakker sant!

                                                                        (foto: Ingibiru)
Soppene sett fra baksiden vendt ned mot veien. På litt avstand kunne man tro de var virkelige sopper!

                                                                        (foto: Ingibiru)
Her ser man soppene fra veien. De må jo ha stått der ei viss tid, det har jo begynt å gro mose på "sokkelen".
                                                                    (foto: Ingibiru)
                                                                  Se så søte de er!

2 kommentarer:

Ragnhild sa...

Sopp er kult i alle former, de her var jo kjempeflotte!

Ingibiru sa...

Så i dag enda en slik sopp, denne var nyskåret og stod midt i en klynge med trær. Lurer på hvem som er på ferde, gartneren, skogvokteren...?!