onsdag 23. november 2011

Miniveske

Tja, hva skal man kalle barnet, jeg kunne like godt ha sagt mappe, småveske, pung. Det er ikke navnet som er viktig, men bruksområdene, for de er så mange!

Min versjon, kalt miniveske, er en liten sak med hank og glidelås. Miniveska er foret og har ett rom. Dette rommet har plass til for eksempel mobilen, pengeboka og nøklene, akkurat hva du trenger til en liten stopp på Rema1000 (helt tilfeldig valgt butikknavn, og, jeg er ikke sponset!).
Hanken gjør det enkelt å ha hendene fri til å plukke bananer og løk. Det er selvfølgelig ingenting i veien for å putte den i lomma, eller i ei større veske. Det å putte miniveska i ei større veske er ganske genialt; da kan man holde orden på de små tingene, som ellers er irriterende vanskelig å finne!

Jeg har pønsket ut flere bruksområder, og nummer en er som sminkeveske. Man får plass til en god del sminkesaker (jeg har prøvd meg frem, og det var i hvert fall rom nok til det mest nødvendige, så fremst man ikke jobber som drag queen!). Her kommer også hanken inn som praktisk; for å rydde den litt unna vei, er det bare å henge den på veggen!

Neste bruksområde jeg kom på var som pennal. Her får man plass til passer, linjal, kalkulatur, skrivesaker og en god del ekstra. Miniveska ser kanskje ikke ut som et pennal, men den fungerer brillefint som det!

Man kan også bruke miniveska som reisesmykkeskrin. Endelig en plass å legge alle perlekjedene, de får jo likevel ikke plass i de små plasteskene, som de "ekte" sakene kommer i! Jeg har selv et lyseblått reisesmykkeskrin fra 1960-tallet. I det får jeg kun plass til de litt mindre smykkene, men nå kan jeg jo trygt reise med lassevis av perlerader!

Sist, men ikke minst, miniveska er jo den perfekte nybegynnerveska til den yngste frøkna i huset. Her behøver man ikke lengre være redd for sine egne dyrebare skatter (de små klåfingrene kan få gjort unna en god del ugang i løpet av sekunder!).
"Min første veske!" Her må jeg bare mimre litt, og tenke tilbake på hva jeg selv fikk leke med av vesker som barn (siden det var på 1970-tallet, var noe av det temmelig grellt!).



(foto: Ingibiru)
Et av de mest anvendelige områdene til miniveska, nemlig som organiserer av småting. Her illustrert med et par solbriller (hey, et til bruksområde; solbrilleetui!). Oppdaget nå at man kan se den fantastiske rosa himmelen ute reflektert i glassene, ah, vakkert! 



(foto: Ingibiru)
Her ser vi den samme miniveska i rollen som sminkepung (og nå vet dere også hva slags sminke jeg bruker, og igjen, nei, jeg er ikke sponset!).



(foto: Ingibiru)
Litt uvanlig form til pennal å være, men det funker som bare det! Se hvilken herlig fargesymfoni dette ble, matcher gjør det også!



(foto: Ingibiru)
Reneste Mardi Gras her! Hm, det var en glimrende tanke, neste reisemål bør bli New Orleans!




(foto: Ingibiru)
Twinkle twinkle little star... alt som glitrer er ikke gull, men ekte plastperler som i dette tilfellet!



(foto: Ingibiru)
Tenk dere husets lille frøken trippe rundt med denne! La ved en meget nostalgisk utgave av ei pengebok (fantastisk dråpeeffekt med påsveisede plastkuler!), lurer på om det lages flere slike lengre?



4 kommentarer:

Elisabet sa...

Det så kjent og kjært ut! Jeg har ikke angret et sekund på at jeg kjøpte meg noen slike fra deg! De kommer til nytte hele tiden, jeg ELSKER dem!!! Hurra! :-)

Elisabet sa...

PS jeg skal hilse fra kollegaen min som bruker hårbåndene sine hele tiden!

Ingibiru sa...

Hurra tilbake!!! Jeg ble skikkelig glad nå!

Ragnhild sa...

Minivesker høres perfekt ut! Kiip øpp teh gudd vork :)