tirsdag 15. oktober 2013

Buttonbrosje

Brosjene som er avbildet her er ikke helt ferdige, det er kun frontdelen av tekstil man ser. En ferdig brosje blir å ha en bakside av skinn med en nål (brosjer i bruk kan jeg heller komme tilbake til ved et senere tidspunkt!). Jeg har ferdigstilt noen av brosjene, men de har jeg gitt bort (og jeg ønsker å skåne de nye eierne for mild avfotograferingsutpressing. Det der var muligens ikke et ord, men dere skjønner hva jeg mener!).

For noen som er så pyntesyk som meg er det fint å ha massevis å velge i mellom! Tanken bak disse brosjene var å lage noe som ikke var for sukkersøtt og som kunne brukes av mange. Button-formen gjør jo at brosjen kan skli inn på de samme bruksområdene, samtidig som den også er litt pyntete!

Materialene er for det meste stoffrester og resirkulert tøy som ikke kunne brukes til noe annet. Brosjene er stivet opp så de holder formen og nålen på baksiden er kraftig så den tåler bruk på jakker og vesker. Noen av stoffrestene stammer fra klær en av mine tanter sydde på 1960-tallet (verifisert autentisk vare fra den gang da altså!).

Alle bildene er tatt meg og jeg får bare lyst til å gjøre som onkel Skrue, nemlig å bade i rikdommen!













Ingen kommentarer: