tirsdag 11. september 2012

Kjole må man ha

Etter å ha mottatt en invitasjon som krevde en kjole av et visst format, var beslutningsrekka lang. For hvilken kjole burde jeg ha, hvilken ville jeg helst ha og hva betydde nå egentlig galla?

Mitt første begjær var etter en femtitalls-inspirert kjole, men galla føltes litt mer som noe langt og smalt, i motsetning til kort og struttende. Ok, så planen ble å lage litt av hvert, kanskje til og med tre kjoler. I ettertid viste dette seg å være en smule ambisiøst, og det var så vidt jeg ble ferdig med den ene!

Farger er også viktig, og jeg var lenge i bedaring om hva som passet best. At det ble en rosa kjole var egentlig litt tilfeldig, ikke for det, rosa er jo en deilig farge, men til en såpass seriøs og samtidig feststemt anledning, burde nyansen være "sofistikert" (nåja, det var intensjonen, dere får dømme selv på grunnlag av bildebevisene!).  



(foto: Ingibiru)

For å formilde førsteinntrykket av kjolen, er den hengt opp i tre. Sola skinner og det hele virker uanstrengt (og ikke i det hele tatt et forsøk på å iscenesettelse: kjoler vokser på trær, helt sant!). 



(foto: Ingibiru)

Heng kjolen i en døråpning, litt halveis i skyggen der det mørke rommet rammer den pent inn! Enda et triks for å forskjønne kjolen (syns den bare blir vakrere og vakrere!).



(foto: Ingibiru)

Et lite nærbilde av overdelen. Mønsteret ser veldig indisk ut, og det kan ha noe med at jeg brukte et silkeskjerf jeg fant i en skuff! Sånn i ettertid ser jeg at silkeskjerfet ikke matchet hundre prosent med hovedstoffet i kjolen, men det lyser den opp iallfall (og enda viktigere, jeg hadde seriøst ikke tid til å endre på et eneste sting!)!



(foto: Ingibiru)

Kjolen sett bakfra, mønsteret på silkeskjerfet var håndtrykt og sjarmerende ujevnt!



(foto: Ingibiru)

Det ble til og med nok til overs fra skjerfet til en bord nederst på kjolen.



(foto: Ingibiru)

Til slutt et lite actionbilde, slik så jeg ut på dansegulvet (kanskje). Den eneste komentaren jeg fikk på kjolen var: "rosa helikopter!" Jeg: "Hæ!??" Forklaringen lå i musikkvalget (tro det eller ei, låta "rosa helikopter" ble spilt, og kanskje mer utrolig; fullt dansegulv var resultatet!). 

Roooosa helikopter! Og så snurrer jeg rundt (kjenner at jeg rødmer lett her jeg sitter!). 




Ingen kommentarer: