mandag 18. juni 2012

Pyntedukke: Filmstjernespesial

Jeg har introdusert konseptet pyntedukke før, men denne gangen ønsker jeg å fokusere på noen av forbildene, nemlig filmstjerner! Det finnes så mange stilige, vakre og kule filmstjerner som passer perfekt til livet som pyntedukke.

Si hei til Clara, Marilyn og Brigitte!



(foto: Ingibiru. Fra boka "Skjønnhetens tyrrani" av Arline og John Ligget, der bildet av Clara Bow er fra Hulton Deutsch Collection. Måtte jo vise bildet jeg hadde som forbilde for min pyntedukke!)

Clara Bow, tomboyen som ble filmstjerne på 1920-tallet. Hun ble født i Brooklyn i 1905 og spilte i filmer som "It" og "Kiss me again." Les mer om Clara Bow på IMDb


(foto: Ingibiru)
Dette ble min tolkning av Clara Bow! Hudfargene er etter eget ønske (det blir som oftest slik når jeg skal tolke et svart-hvitt-bilde), og som et resultat av overføringprosessen, har motivet blitt speilvendt på pyntedukken.


(foto: Ingibiru)
Forslag til pynting; sølv og perler passer fin-fint! Kragen og lommene på Clara er av silke og resten er en gammel genser som krympet i vask. 

(foto: Ingibiru. Her er bokkilden den samme som for Clara Bow, men bildet av Marilyn Monroe er hentet fra Kobal Collection)

Et av de største ikonene noensinne, klart jeg måtte forsøke meg på en Marilyn! Dette er bildet jeg hadde som inspirasjonskilde, og igjen ble det liksom ikke helt likt, men mer som ei tolkning. For å finne mer ut om Marilyn Monroe og hennes filmer, kan du gå hit! 

(foto: Ingibiru)
 Den glossy leppestiften og "soveromsblikket" er iallfall på plass!


(foto: Ingibiru)
Dette ble litt Elvis (legg spesielt merke til den lille gitaren til høyre og det litt cheesy smykket i halsgropen, "viva Las Vegas!"), herlig kombinasjon av gull og rødt!



(foto: kan altså ikke huske hvor dette bildet er fra, men tar det med for å vise min inspirasjonkilde!)

Se på det håret, det fyller jo hele ramma! Fantastisk bilde av Brigitte dette her, alt stemmer; hår, sminke og attitude! Du kan lese mer om Brigitte Bardot her!


(foto: Ingibiru)
Her har vi min versjon av Brigitte (som jeg har vist før). Det store håret måtte dessverre ofres på grunn av begrensninger i teknikken og jeg ser jeg kunne ha kjørt på med enda mere øyesminke!


(foto: Ingibiru)
Her ser vi dama dolla opp nok en gang, jeg blir faktisk aldri lei av å pynte pyntedukkene!


Ingen kommentarer: